Projecció de l'epistemologia sobre el treball social

Autors/ores

  • Paciano Fermoso E. Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El Treball social té una faceta o dimensió pedagògica. La Pedagogia Social va néixer condicionada per la filosofia idealista i pel fervor nacionalista del s. XIX viscut a Alemanya. En EE. UU. va haver el seu origen a John Dewey, influenciat també pel hegelianisme i el sentiment patri. La Pedagogia Social s’ha desdoblat en dues disciplines de diferent nivell epistemològic: la "Ciència de l'Educació Social" o "Pedagogia Social Teòrica", i la "Tècnica de l'Educació Social" o "Pedagogia Social Pràctica". Les estratègies i mètodes d'intervenció pedagògica es poden dividir en tècniques preventives, tècniques auxiliars i tècniques correctives o terapèutiques.

Paraules clau

filosofia de l’educació, epistemologia pedagògica, treball social

Publicades

01-02-1987

Com citar

Fermoso E., P. (1987). Projecció de l’epistemologia sobre el treball social. EDUCAR, 11, 95–111. https://doi.org/10.5565/rev/educar.453

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.