Filosofia de l’educació: Conceptes i límits

Autors/ores

  • Octavi Fullat Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Es tracta de pensar quin serà l'espai epistemològic de la Filosofia de l'Educació dins del polimorf conglomerat de sabers tecno-científics anomenats Ciències de l'Educació. Es distingeixen dos models de discurs, analítics, uns, i sintètics, els altres, els primers obliden la pràctica educativa regionalment, els segons, en canvi, la consideren de forma global. Dins de la segona modalitat es van situar tres sabers que han caminat amb freqüència solapats: Teoria de l'Educació, Pedagogia Fonamental i Filosofia de l'Educació. S'estableixen les fronteres cognoscitives entre les tres matèries i, finalment, es defineixen els dos significats que posseeix el significant Filosofia de l'Educació.

Paraules clau

filosofia de l’educació, ciències de l’educació, teoria de l’educació

Publicades

01-02-1987

Com citar

Fullat, O. (1987). Filosofia de l’educació: Conceptes i límits. EDUCAR, 11, 5–15. https://doi.org/10.5565/rev/educar.447

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.