Elements per a una pedagogia de la consciència

Autors/ores

  • Miquel Martínez Martín Universidad de Barcelona
  • Josep M. Puig Rovira Universidad de Barcelona

Resum

Aquest article parteix de la necessitat cada vegada més evident que els pedagogs emprenguin una reflexió sobre el paper de la consciència en l'educació de l'home. Per a això es revisen, en primer lloc, algunes de les crítiques clàssiques a la consciència i a la ment i es veu que és impossible concloure resultats absolutament certs. En conseqüència, es parteix d'un programa de treball que li suposa a la consciència existència autònoma, propositivitat i força causal. Posteriorment s'analitzen els mecanismes mentals, distingint els processos de representació, modificació i construcció del jo autoconscient. Es conclou proposant l'autoregulació conscient i el domini del jo com una de les possibles vies de la pedagogia de la consciència.

Paraules clau

filosofia de l’educació, pedagogia de la consciència, consciència de la ment

Publicades

1987-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.