Elements per a una pedagogia de la consciència
Resum
Aquest article parteix de la necessitat cada vegada més evident que els pedagogs emprenguin una reflexió sobre el paper de la consciència en l'educació de l'home. Per a això es revisen, en primer lloc, algunes de les crítiques clàssiques a la consciència i a la ment i es veu que és impossible concloure resultats absolutament certs. En conseqüència, es parteix d'un programa de treball que li suposa a la consciència existència autònoma, propositivitat i força causal. Posteriorment s'analitzen els mecanismes mentals, distingint els processos de representació, modificació i construcció del jo autoconscient. Es conclou proposant l'autoregulació conscient i el domini del jo com una de les possibles vies de la pedagogia de la consciència.
Paraules clau
filosofia de l’educació, pedagogia de la consciència, consciència de la mentPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1987 Miquel Martínez Martín, Josep M. Puig Rovira
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.