L’educant i la biologia
Resum
Malgrat que les ciències empíriques no esgoten, amb les seves explicacions, la realitat humana, resulta obligat al pedagog atendre les mateixes per justificar racionalment el seu quefer i confeccionar les metodologies educatives més eficaces per a cada subjecte i circumstància. La Biologia -a través del desenvolupament de disciplines com ara la genètica, la Etologia o la Neurologia- ha contribuït de manera significativa, en les ultimes dècades, a una imatge de l'home en què el coneixement constitueix un a priori ineludible per a l'exercici de l'activitat docent. L'educació, encara possibilitada i condicionada per la nostra biologia específica, és, finalment, la que atorga a l'Homo sapiens seva dimensió veritablement humana.
Paraules clau
evolució, educació i biologia, pedagogia de l’evolucióPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1987 Octavi Fullat
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.