Neurologia i regulació educativa del comportament

Autors/ores

  • Ramón M. Nogués Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L'article pretén confrontar algunes dades de la neurologia humana amb alguns plantejaments educatius, des de la convicció que hi ha la correspondència entre estructura i fisiologia nervioses d'una banda, i les estratègies educatives d'una altra, però resulta encara molt poc precís. S'examinen cinc capítols, i a propòsit de cada un d'ells, es considera algun aspecte de l'activitat educativa que pugui ser il·luminat a partir d'algunes dades recents deduïdes de l'estudi del cervell humà. Estratègies educatives precoços, la relació entre emoció i raó, les diferents formes de processament de les dades en relació amb els dos hemisferis, la possible diferenciació derivada de la sexualitat i el tema del llenguatge són els capítols revisats, d'acord amb el propòsit assenyalat. Com a criteri general, i tenint present la limitació derivada del poc coneixement que encara es té avui del cervell, s'assenyala la conveniència que la reflexió educativa compti progressivament amb les dades de l’anàlisi neurològic.

Paraules clau

neurologia, educació i biologia, pedagogia de l’evolució

Publicades

01-07-1987

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.