Àrees d'intervenció en educació social
Resum
L'educació social vigent fins no fa gaire, prodigada per la família i la institució escolar, ha estat essencialment conservadora, eteròmana i autoritària, adaptada a la societat de la qual era reflex. Una educació social d'acord amb els principis de la societat actual demana una vocació més universalista, que no es limiti a garantir l'adaptació dels subjectes al mitjà col·lectiu, sinó que a més compleixi un paper de dinamització social. En aquest marc podem considerar quatre grans camps d'actuació en educació social: 1. Educació permanent i d'adults 2. Formació laboral 3. Educació especialitzada 4. Animació sociocultural i temps lliure. La recuperació de la democràcia municipal ha provocat un indiscutible desenvolupament d'activitats recreatives i culturals, un impuls de la creativitat cultural i col·lectiva i un augment de nous espais per a la interacció social, la qual cosa es tradueix en una major demanda d'activitats socials diverses. Ha arribat el moment de planificar i optimitzar els recursos disponibles de manera que les activitats siguin rendibles en funció dels propòsits socials que es persegueixen. Planificar, coordinar i plans d'intervenció sociocultural són tasques que demanen professionalització i no únicament bones intencions.
Paraules clau
intervenció social, educació social, animació socio-culturalPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1988 Jaume Sarramona, Xavier Úcar

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.