Àrees d'intervenció en educació social

Autors/ores

  • Jaume Sarramona Universitat Autònoma de Barcelona
  • Xavier Úcar Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L'educació social vigent fins no fa gaire, prodigada per la família i la institució escolar, ha estat essencialment conservadora, eteròmana i autoritària, adaptada a la societat de la qual era reflex. Una educació social d'acord amb els principis de la societat actual demana una vocació més universalista, que no es limiti a garantir l'adaptació dels subjectes al mitjà col·lectiu, sinó que a més compleixi un paper de dinamització social. En aquest marc podem considerar quatre grans camps d'actuació en educació social: 1. Educació permanent i d'adults 2. Formació laboral 3. Educació especialitzada 4. Animació sociocultural i temps lliure. La recuperació de la democràcia municipal ha provocat un indiscutible desenvolupament d'activitats recreatives i culturals, un impuls de la creativitat cultural i col·lectiva i un augment de nous espais per a la interacció social, la qual cosa es tradueix en una major demanda d'activitats socials diverses. Ha arribat el moment de planificar i optimitzar els recursos disponibles de manera que les activitats siguin rendibles en funció dels propòsits socials que es persegueixen. Planificar, coordinar i plans d'intervenció sociocultural són tasques que demanen professionalització i no únicament bones intencions.

Paraules clau

intervenció social, educació social, animació socio-cultural

Publicades

01-02-1988

Com citar

Sarramona, J., & Úcar, X. (1988). Àrees d’intervenció en educació social. EDUCAR, 13, 7–16. https://doi.org/10.5565/rev/educar.380

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.