Animació sociocultural, educació i educació no formal

Autors/ores

  • Jaume Trilla i Bernet Universitat de Barcelona

Resum

L'objecte central d'aquest article és presentar i debatre alguns aspectes conceptuals de la relació entre l'animació sociocultural i l'educació. Per a això, en primer lloc es polemitza amb alguns posicionaments reticents o tebis pel que fa a la vinculació pedagògica de l'animació sociocultural. Després, el discurs es torna positiu per presentar alguns aspectes rellevants de la relació entre ambdós conceptes. Finalment, s'analitza el lloc que li correspondria a l'ASC en un univers educatiu sectorialitzat en àmbits formals, no formals i informals. Primer de tot, però, a manera de parèntesi introductori, s'esbossa una relació dels diferents nivells d'elaboració teòrica de l'ASC, per situar el que correspondria al tema d'aquest treball i explicitar així algunes de les seves limitacions.

Paraules clau

intervenció social, educació, animació socio-cultural

Publicades

01-02-1988

Com citar

Trilla i Bernet, J. (1988). Animació sociocultural, educació i educació no formal. EDUCAR, 13, 17–41. https://doi.org/10.5565/rev/educar.381

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.