Problematicitat epistemològica dels fins de l'educació
Resum
Al llarg d'aquest article l'autor insisteix en la problematicitat epistemològica inherent al tema dels fins educatius, fonamentalment quan es tracta d'analitzar fins a quin punt són objecte genuí d'estudi i enjudiciament per part de la pedagogia, en tant que ciència-tecnològica de la educació. Les consideracions d'aquest treball discorren, sobretot, per l'itinerari de les posicions de representants de la pedagogia espanyola respecte d'aquesta qüestió, per tal de contribuir amb el present estudi a un major aclariment dels termes d'aquella problematicitat teleològica en el nostre context pròxim. L'article acaba-més que "conclou" - apuntant possibles alternatives a la complexitat del problema: per exemple, distingint competències epistemològiques segons nivells de generalitat dels fins educatius, àmbits, disciplines pedagògiques, dimensions de l'educació,. . . i, fins i tot, entre la pedagogia, com a tal, i el pedagog, tot com a professional.Paraules clau
epistemologia, educació, PedagogiaPublicades
1988-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1988 José Antonio Jordán Sierra
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.