Algunes consideracions entorn del estatut epistemològic de la filosofia de l'educació
Resum
El present treball pretén contribuir a un major aclariment de l'estatut epistemològic de la Filosofia de l'Educació. S'analitza per això l'evolució de les relacions de la filosofia i de l'educació, per centrar-se posteriorment en la consideració de l'específica contribució de la Filosofia de l'Educació al coneixement educatiu. Es descriuen la diversitat d'enfocaments que ha tingut la Filosofia de l'Educació al llarg de la seva història, i finalment es distingeixen dos punts de vista, diferents encara que complementaris, sobre la Filosofia de l'Educació: l'opinió dels que veuen a aquesta matèria més prop de la Filosofia, i dels qui la consideren més en l'òrbita de les Ciències de l'Educació. Es conclou amb l'enumeració dels principals àmbits de competència d'aquesta branca del saber, destinats a confeccionar un possible programa de l'assignatura.Paraules clau
Filosofia de l'Educació, epistemologiaPublicades
01-02-1988
Com citar
Sacristán Gómez, D. (1988). Algunes consideracions entorn del estatut epistemològic de la filosofia de l’educació. EDUCAR, 14, 51–64. https://doi.org/10.5565/rev/educar.528
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1988 David Sacristán Gómez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.