Algunes consideracions entorn del estatut epistemològic de la filosofia de l'educació

Autors/ores

  • David Sacristán Gómez Universidad Complutense de Madrid

Resum

El present treball pretén contribuir a un major aclariment de l'estatut epistemològic de la Filosofia de l'Educació. S'analitza per això l'evolució de les relacions de la filosofia i de l'educació, per centrar-se posteriorment en la consideració de l'específica contribució de la Filosofia de l'Educació al coneixement educatiu. Es descriuen la diversitat d'enfocaments que ha tingut la Filosofia de l'Educació al llarg de la seva història, i finalment es distingeixen dos punts de vista, diferents encara que complementaris, sobre la Filosofia de l'Educació: l'opinió dels que veuen a aquesta matèria més prop de la Filosofia, i dels qui la consideren més en l'òrbita de les Ciències de l'Educació. Es conclou amb l'enumeració dels principals àmbits de competència d'aquesta branca del saber, destinats a confeccionar un possible programa de l'assignatura.

Paraules clau

Filosofia de l'Educació, epistemologia

Publicades

01-02-1988

Com citar

Sacristán Gómez, D. (1988). Algunes consideracions entorn del estatut epistemològic de la filosofia de l’educació. EDUCAR, 14, 51–64. https://doi.org/10.5565/rev/educar.528

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.