El coneixement pedagògic: corrents i paràmetres

Autors/ores

  • José Manuel Touriñán López Universidad de Santiago

Resum

En aquest treball s'aborda el problema del coneixement de l'educació des del punt de vista de la seva justificació. El coneixement de l'educació no ha estat entès sempre de la mateixa manera. Hi ha patrons que orienten la manera d'entendre el coneixement de l'educació. El treball defensa que el problema no és la diversitat de paradigmes, sinó la possibilitat d'establir criteris homogenis d'anàlisi respecte del coneixement de l'educació. Seguidament l'autor exposa el marc d'interpretació que s'ha construït per analitzar l'educació com objecte de coneixement i els límits de credibilitat dels corrents de coneixement que es generen des del model. Finalment s'analitza la significació de cada corrent com un concepte diferent de "significativitat" del corrent.

Paraules clau

educació, coneixement pedagògic, paradigmes

Publicades

01-02-1988

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.