Efectes de la utilització de jocs educatius en l'ensenyament de les matemàtiques
Resum
En aquest article es recullen algunes conseqüències que poden derivar en utilitzar els jocs educatius en el procés d'ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques. Quant a l'aprenentatge es recullen resultats d'investigacions sobre els efectes que produeix la utilització de jocs matemàtics en els alumnes. Podem destacar els d'estimular l'interès i desenvolupar actituds positives cap a les matemàtiques. A més, com a recurs didàctic cal pensar en la seva possible utilització per a un o més dels propòsits següents: 1. Desenvolupar conceptes o estructures conceptuals matemàtiques. 2. Proporcionar exercicis tant per a la pràctica d'algoritmes com per fomentar l'experimentació. 3. Desenvolupar habilitats de percepció i raonament. 4. Proporcionar ocasions d'utilitzar el pensament lògic i d'emprar tècniques heurístiques apropiades per a la resolució de problemes. La resta de l'article es dedica a conèixer l'opinió de professors que han practicat jocs educatius amb els seus alumnes. Així, i amb valor indicatiu, es recullen opinions sobre l'amenitat, utilitat, dificultat i importància que aquesta activitat desperta en els alumnes. També s'inclouen opinions sobre les millores que es poden produir en la pràctica docent mitjançant la utilització de jocs matemàtics, assenyalant millores en aspectes com ara motivació de l'alumne, construcció de recursos didàctics, utilització d'altres mètodes d'ensenyament, relacions amb companys i amb alumnes i organització del treball.Paraules clau
jocs educatius, ensenyament de les matemàtiques, aprenentatgePublicades
1990-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1990 Joaquín Gairín Sallán
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.