Bases epistemològiques del curriculum de ciències
Resum
En aquest article es reflexiona sobre la importància de la epistemologia en el moment d'elaborar el currículum de ciències. Aquesta reflexió es desenvolupa en tres parts. En la primera es subratllen els aspectes de la docència de les ciències que fan més necessària una formulació epistemològica. A la segona part es presenten diferents models de progrés de les ciències des d'una perspectiva de racionalitat i es defensa un model de "racionalitat moderada". Finalment, en la tercera part es presenten algunes orientacions per a l'ensenyament de les ciències basades en l'epistemologia. L'article finalitza amb unes conclusions relacionades, en línies generals, amb el seu contingut.Paraules clau
epistemologia, currículum, ensenyament de les ciènciesPublicades
01-02-1990
Com citar
Izquierdo i Aymerich, M. (1990). Bases epistemològiques del curriculum de ciències. EDUCAR, 17, 69–90. https://doi.org/10.5565/rev/educar.518
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1990 Mercè Izquierdo i Aymerich

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.