La comunicació com a mitjà educatiu
Resum
La comunicació constitueix un mitjà per a la regulació del comportament social igual que l'educació ho és per a l'adaptació dels individus al seu entorn socioecològic. Els subjectes expressen la necessitat de comunicar-se en la mesura que pretenen uns determinats objectes que només poden ser aconseguits a partir de l'intercanvi d'informacions. Aquestes no només són transmeses a través del llenguatge verbal sinó també de gestos i expressions corporals, que moltes vegades contradiuen el significat per aquell. És per això que l'estudi de la comunicació no verbal presenta un gran interès tant des del punt de vista de la semiòtica com del de les relacions educatives. Educació i Comunicació no són, però, realitats coincidents. Encara que ambdues són activitats socials produïdes de forma intencional difereixen en les finalitats així com en altres aspectes relacionats amb la transmissió d'informació.
Paraules clau
Educació, comunicació, llenguatge no verbalPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1991 Josep Ma. Asensio
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.