Cosmos de la comunitat versus caos de l'individu

Autors/ores

  • Guillem Bou Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

D'una banda, la comunitat científica desenvolupa un tipus de coneixement, representatiu de la cultura que neix del logos grec, i que es caracteritza per la seva contrastabilitat. D'altra banda, cada individu (considerat cognitivament com a un univers tancat) es regeix per unes regles de pensament totalment alienes i enfrontades a les d'ús habitual de la comunitat. Qui contrastarà, doncs, el saber contrastable? Per a resoldre aquest problema de comunicació la societat compta amb l'Educador-Comunicador; però si ens endinsem en la psicopedagogia, trobem que no li espera una tasca gens fàcil i que cal vigilar certs principis importants per a prendre decisions. La discussió del tema s'emmarca i s'aplica a la Refoma de l'Ensenyament que es porta a terme actualment en el nostre país.

Paraules clau

comunitat, individu, Educador-Comunicador

Publicades

01-02-1991

Com citar

Bou, G. (1991). Cosmos de la comunitat versus caos de l’individu. EDUCAR, 18, 93–105. https://doi.org/10.5565/rev/educar.503

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.