Transmissió verbal i comunicació: bases per a una avaluació positiva dels errors de l'aprenentatge

Autors/ores

  • Antonio Galindo Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

A partir d'un model d'educació com a acció comunicativa, es tracta d'analitzar inductivament el tipus de dificultats que ofereix aquell per a la seva realització pràctica, considerant que els intercanvis educatius es realitzen sobre la basc d'un model de transmissió verbal que constitueix el mitjà per al aprenentatge. Mitjançant la conceptualització d'una avaluació que realment ofereixi informació al sistema del qual depèn, s'arriba a la consideració que els errors de l'aprenentatge tenen un alt valor comunicatiu, que en si mateixos són informatius i poden oferir pistes d'acció si no es descarten ni s'eviten doncs responen a elaboracions cognitives pròpies. Finalment es destaca el paper dels missatges educatius com vincles entre docent i discent, agents d'un procés comunicatiu que els exigeix ​​mútua participació.

Paraules clau

acció comunicativa, dificultats d'aprenentatge, missatges educatius

Publicades

01-02-1991

Com citar

Galindo, A. (1991). Transmissió verbal i comunicació: bases per a una avaluació positiva dels errors de l’aprenentatge. EDUCAR, 18, 123–132. https://doi.org/10.5565/rev/educar.505

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.