Instrucció, educació i trobada comunicatiu a l'aula
Resum
La importància del problema de la comunicació des del punt de vista educatiu apareix en el moment d'entendre que tota paideia és, en els seus fonaments, una relació social. Aquesta, seguint les directrius de Max Weber, no és sinó una conducta humana establerta entre uns subjectes significativament. L'educació sorgeix des del moment en què es comença a construir l'mateixitat de les subjectivitats, com a resultat de la interacció social establerta amb els altres. En aquest treball ens hem proposat aplicar aquest esquema a l'àmbit de l'espai escolar i, més concretament, a l'aula. Es tracta d'un exercici descriptiu-comprensiu, i en cap cas s'haurà de suposar un interès normatiu. La pregunta de fons que mou el nostre estudi podria formular així: Quin tipus / s de comunicació (rnaestro-alumne) té lloc a l'aula? ¿S'ajusta aquesta relació comunicativa o l'acció educativa?.Paraules clau
Comunicació, subjectivitat, educacióPublicades
1991-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1991 Joan-Carles Mèlich, Màrius Martínez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.