Instrucció, educació i trobada comunicatiu a l'aula

Autors/ores

  • Joan-Carles Mèlich Universitat Autònoma de Barcelona
  • Màrius Martínez Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

La importància del problema de la comunicació des del punt de vista educatiu apareix en el moment d'entendre que tota paideia és, en els seus fonaments, una relació social. Aquesta, seguint les directrius de Max Weber, no és sinó una conducta humana establerta entre uns subjectes significativament. L'educació sorgeix des del moment en què es comença a construir l'mateixitat de les subjectivitats, com a resultat de la interacció social establerta amb els altres. En aquest treball ens hem proposat aplicar aquest esquema a l'àmbit de l'espai escolar i, més concretament, a l'aula. Es tracta d'un exercici descriptiu-comprensiu, i en cap cas s'haurà de suposar un interès normatiu. La pregunta de fons que mou el nostre estudi podria formular així: Quin tipus / s de comunicació (rnaestro-alumne) té lloc a l'aula? ¿S'ajusta aquesta relació comunicativa o l'acció educativa?.

Paraules clau

Comunicació, subjectivitat, educació

Publicades

01-02-1991

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.