La comunicació educativa des de l'enfocament hermenèutic

Autors/ores

  • Anna Pagès Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L'article tipifica l'acció educativa des de la significació que els planteamicntos de la teoria hermenèutica atorga la comunicació. L'acció comunicativa és designada per l'hermenèutica contemporània (GADAMER) com un "llarg esforç de comprensió". Es tracta d'una activitat productiva, en oposició a la teoria del romanticisme alemany - Dilthey - que s'elabora des d'un horitzó de sentit determinat, el qual entra en relació dialèctica amb un altre.

Paraules clau

comunicació, hermenèutica, acció educativa

Publicades

01-02-1991

Com citar

Pagès, A. (1991). La comunicació educativa des de l’enfocament hermenèutic. EDUCAR, 18, 27–39. https://doi.org/10.5565/rev/educar.492

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.