La comunicació en l'ensenyament a distància

Autors/ores

  • Jaume Sarramona Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Concebre el procés pedagògic com un sistema de comunicació és una de les millors maneres d'entendre i estudiar-lo. Si es tracta de l'ensenyament a distància la qüestió és encara més palesa, en la mesura que pretén garantir la bireccionalidad i s'empren mitjans per substituir la presència física del professor. L'ensenyament a distància es val de diverses estratègies i recursos per aconseguir la comunicació bidireccional: telèfon, correspondència, reunions presencials, fax, xarxes informàtiques. . . L'avaluació és també una manera de mantenir aquesta comunicació. Però el mateix material pedagògic ha d'estar confeccionat de tal manera que interactuï amb l'alumne. Per a això s'ha de dissenyar tenint present els principis de sistematisme, motivació, autoactivitat i autocontrol. La comunicació ha d'arribar, finalment, al mateix àmbit institucional.

Paraules clau

comunicació, ensenyament a distància

Publicades

01-02-1991

Com citar

Sarramona, J. (1991). La comunicació en l’ensenyament a distància. EDUCAR, 18, 63–72. https://doi.org/10.5565/rev/educar.501

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.