El paper del professor en la innovació educativa. Algunes implicacions sobre la pràctica innovadora
Resum
En aquest article s'indaga sobre el paper del professor en els processos de canvi-innovació. Una vegada situat aquest paper en funció de les diferents perspectives teòriques (tecnològica, cultural i sociopolítica) es concreta el mateix en tom a l'executor, implementador i agent curricular. Posteriorment, es tracta de perfilar aquest paper d'acord a les competències del professor investigador-innovador des d'una consideració de professionalitat restringida i professionalitat àmplia, incorporant algunes de les claus derivades de la Reforma del sistema educatiu (LOGSE). Finalment, s'analitzen algunes implicacions de l'anterior sobre la pràctica innovadora, sobretot des de l'òptica de les resistències i els obstacles que pot trobar dita professional en la nostra actualitat per a concloure assenyalant algunes estratègies per a vèncer-les.
Paraules clau
innovació educativa, pràctica innovadora, professorPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1995 José Tejada Fernández
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.