El paper del professor en la innovació educativa. Algunes implicacions sobre la pràctica innovadora

Autors/ores

  • José Tejada Fernández Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

En aquest article s'indaga sobre el paper del professor en els processos de canvi-innovació. Una vegada situat aquest paper en funció de les diferents perspectives teòriques (tecnològica, cultural i sociopolítica) es concreta el mateix en tom a l'executor, implementador i agent curricular. Posteriorment, es tracta de perfilar aquest paper d'acord a les competències del professor investigador-innovador des d'una consideració de professionalitat restringida i professionalitat àmplia, incorporant algunes de les claus derivades de la Reforma del sistema educatiu (LOGSE). Finalment, s'analitzen algunes implicacions de l'anterior sobre la pràctica innovadora, sobretot des de l'òptica de les resistències i els obstacles que pot trobar dita professional en la nostra actualitat per a concloure assenyalant algunes estratègies per a vèncer-les.

Paraules clau

innovació educativa, pràctica innovadora, professor

Publicades

01-02-1995

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.