Experiència realitzada durant el curs 1977-1978, a la classe d’anglès de tercer de B.U.P.

Autors/ores

  • Ian Miller
  • Jordi Palau
  • Ferran Jorba
  • Josep Morral
  • Santi Badia

Resum

La present experiència es va iniciar quan un grup d'alumnes va llegir ocasionalment un article periodístic sobre el tema de la cogestió a l'escola. Posteriorment, el professor va entrar en contacte amb l'autor d'aquest article i, després de diverses converses, va decidir portar el sistema a la pràctica. Així, va estar realitzant durant un any una primera experiència pilot amb un sol grup, arribant a establir unes excel·lents relacions de treball. Es va donar una actitud molt positiva en la classe cap al tema, i els alumnes van reaccionar amb entusiasme. Finalitzat el segon curs de B. U. P. van decidir mantenir el sistema durant l'any. La importància d'aquest sistema rau en el fet que el professor va canviar la seva posició autoritària que fa per una posició de facilitació i ajuda en la tasca del mateix. L'absència d'exàmens, així com el fet que el marc global fos el mateix per a tots els alumnes, intentaven eliminar la competitivitat entre els estudiants i, alhora, estimular l'aprenentatge per propi interès. Es va decidir dividir els quaranta alumnes en vuit grups, corresponents a tants nivells de coneixement. Atès que tres hores per setmana eren opcionals, el treball setmanal es va distribuir de la següent manera: 1er. dia: lectura per grups (literatura anglesa i americana). 2n: dia: treball de classe en dos diferents nivells. 3r: dia: presentació de la classe per part d'un dels grups. És interessant observar que la llista de desitjos i objectius esmentats pels alumnes al iniciar-se el curs va presentar una ordenació valorativa diferent al finalitzar el mateix.

Paraules clau

educació secundària, didàctica de l’anglès, didàctica diferencial

Publicades

01-07-1982

Com citar

Miller, I., Palau, J., Jorba, F., Morral, J., & Badia, S. (1982). Experiència realitzada durant el curs 1977-1978, a la classe d’anglès de tercer de B.U.P. EDUCAR, 2, 47–63. https://doi.org/10.5565/rev/educar.583

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.