La individualitat com a fonament de la igualtat d’oportunitats: bases per una proposta curricular
Resum
L'atenció educativa a la diversitat caracteritzada pel principi de l'heterogeneïtat i de la diferencialitat porta a denotar propostes acords amb l'acceptació de la mateixa i que té les seves implicacions en la presa de decisions educatives; aquestes es caracteritzarien per la flexibilitat i polivalència que el desenvolupament curricular ha de presentar, pel reconeixement de la no dominància de l'homogeneïtat, per l'acceptació de la pròpia diversitat i per l'admissió de l'alteritat com a base de la diversitat i de la igualtat, portat al pla social des del compromís personal.
Cal evitar, com a principis teòrics portats a la pràctica, confondre la planificació amb el procés d'ensenyament i la tendència a l'homogeneïtzació sense pensar en el genuí de cada individu, de manera que l'ensenyament individualitzat exigeix uns fonaments que garanteixin la qualitat, basats en una sèrie de principis: principi de llibertat, principi d'acció, principi de responsabilitat i principi d'autocontrol.
Paraules clau
educació especial, problemàtiques educatives, cultura de la diversitatPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1997 Adalberto Ferrández Arenaz

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.