La individualitat com a fonament de la igualtat d’oportunitats: bases per una proposta curricular

Autors/ores

  • Adalberto Ferrández Arenaz Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L'atenció educativa a la diversitat caracteritzada pel principi de l'heterogeneïtat i de la diferencialitat porta a denotar propostes acords amb l'acceptació de la mateixa i que té les seves implicacions en la presa de decisions educatives; aquestes es caracteritzarien per la flexibilitat i polivalència que el desenvolupament curricular ha de presentar, pel reconeixement de la no dominància de l'homogeneïtat, per l'acceptació de la pròpia diversitat i per l'admissió de l'alteritat com a base de la diversitat i de la igualtat, portat al pla social des del compromís personal.
Cal evitar, com a principis teòrics portats a la pràctica, confondre la planificació amb el procés d'ensenyament i la tendència a l'homogeneïtzació sense pensar en el genuí de cada individu, de manera que l'ensenyament individualitzat exigeix ​​uns fonaments que garanteixin la qualitat, basats en una sèrie de principis: principi de llibertat, principi d'acció, principi de responsabilitat i principi d'autocontrol.

Paraules clau

educació especial, problemàtiques educatives, cultura de la diversitat

Publicades

1997-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.