La individualitat com a fonament de la igualtat d’oportunitats: bases per una proposta curricular
Resum
L'atenció educativa a la diversitat caracteritzada pel principi de l'heterogeneïtat i de la diferencialitat porta a denotar propostes acords amb l'acceptació de la mateixa i que té les seves implicacions en la presa de decisions educatives; aquestes es caracteritzarien per la flexibilitat i polivalència que el desenvolupament curricular ha de presentar, pel reconeixement de la no dominància de l'homogeneïtat, per l'acceptació de la pròpia diversitat i per l'admissió de l'alteritat com a base de la diversitat i de la igualtat, portat al pla social des del compromís personal.
Cal evitar, com a principis teòrics portats a la pràctica, confondre la planificació amb el procés d'ensenyament i la tendència a l'homogeneïtzació sense pensar en el genuí de cada individu, de manera que l'ensenyament individualitzat exigeix uns fonaments que garanteixin la qualitat, basats en una sèrie de principis: principi de llibertat, principi d'acció, principi de responsabilitat i principi d'autocontrol.
Paraules clau
educació especial, problemàtiques educatives, cultura de la diversitatPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1997 Adalberto Ferrández Arenaz
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.