L’educació (especial): Filla d’un déu menor en el món de la ciència de l’educació?

Autors/ores

  • Miguel López Melero Universidad de Málaga

Resum

En aquest treball es posa l'èmfasi en la singularitat de la persona humana com a portadora de cultura, el que porta a plantejar qüestions que avancen problemàtiques educatives quan s'al·ludeix a educació (especial). La convicció que ha de canviar la pedagogia, de manera que assumeixi en els seus plantejaments generals l'atenció a la diversitat de singularitats, es troba implícita i ajuden a abandonar necessàriament l'epígraf d'especial com una cosa connotatiu de l'educació (especial).
S'aposta per un model competencial que confronti amb el tradicional model de dèficit, de manera que es promogui el compromís docent per la cultura de la diversitat, pel discurs intercultural que s'accioni en l'atenció del singular i original de cada un.

 

Paraules clau

educació especial, problemàtiques educatives, cultura de la diversitat

Publicades

01-02-1997

Com citar

López Melero, M. (1997). L’educació (especial): Filla d’un déu menor en el món de la ciència de l’educació?. EDUCAR, 21, 7–17. https://doi.org/10.5565/rev/educar.371

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.