La detecció de necessitats i la intervenció socioeducativa

Autors/ores

  • José Ramón Orcasitas García Universidad del País Vasco-EHU

Resum

El treball s'estructura en quatre apartats: 1. El nostre punt de partida -l'ull de l'observador-, on es fonamenta la necessitat de la posició epistemològica que afirma «la construcció social de la realitat» per a la intervenció socioeducativa en equip. Element fonamental per a la comprensió i la transformació de la realitat com a formació i desenvolupament organitzatiu. Fonamentada aquesta posició resulta congruent la vinculació entre detecció de necessitats i intervenció. 2. Presenta models de procés, induïts des de la praxi, que permeten comprendre el treball d'un equip socioeducatiu. Assenyala la necessitat de formular noves «unitats d'anàlisi», de manera que així es percebin necessitats i pugui actuar des síntesi situacionals. 3. Presenta alguns procediments i eines per al treball de l'equip socioeducatiu. Aspectes tots dos que permeten l'acció processual-històrica del mateix. 4. Conclou avançant aspectes que, són d'utilitat als processos formatius (des d'equips universitaris) que faciliten tant la transformació de la realitat com l'aprenentatge.

Paraules clau

educació especial, detecció de necessitats, intervenció socieducativa

Publicades

1997-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.