La detecció de necessitats i la intervenció socioeducativa
Resum
El treball s'estructura en quatre apartats: 1. El nostre punt de partida -l'ull de l'observador-, on es fonamenta la necessitat de la posició epistemològica que afirma «la construcció social de la realitat» per a la intervenció socioeducativa en equip. Element fonamental per a la comprensió i la transformació de la realitat com a formació i desenvolupament organitzatiu. Fonamentada aquesta posició resulta congruent la vinculació entre detecció de necessitats i intervenció. 2. Presenta models de procés, induïts des de la praxi, que permeten comprendre el treball d'un equip socioeducatiu. Assenyala la necessitat de formular noves «unitats d'anàlisi», de manera que així es percebin necessitats i pugui actuar des síntesi situacionals. 3. Presenta alguns procediments i eines per al treball de l'equip socioeducatiu. Aspectes tots dos que permeten l'acció processual-històrica del mateix. 4. Conclou avançant aspectes que, són d'utilitat als processos formatius (des d'equips universitaris) que faciliten tant la transformació de la realitat com l'aprenentatge.
Paraules clau
educació especial, detecció de necessitats, intervenció socieducativaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1997 José Ramón Orcasitas García
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.