Estratègies organitzatives en l’atenció a la diversitat
Resum
L’autor exposa estratègies organitzatives que les institucions educatives poden portar a terme per educar en la diversitat, tot reconeixent les diferències existents entre l’alumnat escolaritzat. En una primera part presenta una anàlisi conceptual sobre la diversitat. A continuació fa una reflexió sobre la funcionalitat de les organitzacions escolars, tot analitzant els diferents estadis d’aquestes institucions, i dóna una visió general de les possibles formes d’atendre a la diversitat dins de les escoles. L’autor aporta mesures organitzatives per gestionar la diversitat d’alumnat, les quals afecten els plantejaments institucionals, les estructures i el sistema relacional dels centres. Com a conclusió, planteja que no existeix un únic model organitzatiu d’atendre la diversitat, sinó que s’han d’introduir diferents modificacions en la dinàmica organitzativa dels centres educatius per tal de donar-hi resposta.
Paraules clau
atenció a la diversitat, institucions i organitzacions educatives, estratègies organitzatives, intervenció educativa, sistema educatiuPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Joaquín Gairín Sallán

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.