El silenci i la paraula: reflexiones al voltant de la funció docent i gènere
Resum
L’interès de l’article se centra en l’estudi de la funció docent des de la perspectiva del gènere. La investigació en el seu conjunt abasta l’estudi dels processos de socialització de l’alumnat i del professorat, així com les possibles relacions que s’estableixen entre els models de professorat i d’alumnat. Aquest estudi, en part, es va desenvolupar en un centre públic de primària i hi van participar tots els alumnes i components del claustre de professors. Per portar a terme l’estudi es va donar la paraula als docents i alumnes per tal que opinessin sobre diferents aspectes de l’acció docent. La hipòtesi central que es defensa al text és que en el context educatiu s’hi desenvolupen processos d’identificació que estan directament relacionats amb el gènere.
Paraules clau
tractament de la diversitat, intervenció educativa, coeducació, gènere, funció docentPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Asunción López Carretero, Núria Pérez de Lara, Remei Arnaus
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.