Cap on van les pedagogies diferenciades? Cap a la individualització del currículum i dels itineraris formatius
Resum
L’autor s’emmarca dins del corrent actual de lluita contra el fracàs escolar, tot proposant noves estratègies educatives centrades en l’ensenyança individualitzada o la pedagogia diferenciada, que concep com aquell tipus d’ensenyament que permet a cada alumne trobarse, al més sovint possible, en una situació d’aprenentatge fecund per a si mateix. En aquest sentit, revela l’existència d’un canvi d’orientació dins de la ciència de l’educació, la qual ha adoptat un nou paradigma: la individualització dels itineraris formatius. Per l’autor, aquest representa la manera de superar els obstacles existents en la lluita contra el fracàs, tant a nivell polític com social i escolar, sempre que vagi acompanyat d’una radical reorganització de l’escolaritat.
Paraules clau
fracàs escolar, ensenyança individualitzada, itineraris formatius, reorganització de l’escolaritatPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Philippe Perrenoud

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.