Cap on van les pedagogies diferenciades? Cap a la individualització del currículum i dels itineraris formatius

Autors/ores

  • Philippe Perrenoud Universidad de Ginebra

Resum

L’autor s’emmarca dins del corrent actual de lluita contra el fracàs escolar, tot proposant noves estratègies educatives centrades en l’ensenyança individualitzada o la pedagogia diferenciada, que concep com aquell tipus d’ensenyament que permet a cada alumne trobarse, al més sovint possible, en una situació d’aprenentatge fecund per a si mateix. En aquest sentit, revela l’existència d’un canvi d’orientació dins de la ciència de l’educació, la qual ha adoptat un nou paradigma: la individualització dels itineraris formatius. Per l’autor, aquest representa la manera de superar els obstacles existents en la lluita contra el fracàs, tant a nivell polític com social i escolar, sempre que vagi acompanyat d’una radical reorganització de l’escolaritat.

 

Paraules clau

fracàs escolar, ensenyança individualitzada, itineraris formatius, reorganització de l’escolaritat

Publicades

01-02-1998

Com citar

Perrenoud, P. (1998). Cap on van les pedagogies diferenciades? Cap a la individualització del currículum i dels itineraris formatius. EDUCAR, 22, 11–34. https://doi.org/10.5565/rev/educar.347

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.