La qualitat, un concepte controvertit
Resum
La qualitat es presenta com un objectiu desitjable, quan la traduïm per allò que és bo i acceptable. Tanmateix, esdevé una trampa quan serveix de coartada a plantejaments liberals que justifiquen des de la racionalitat la necessitat de quantificar resultats, classificar situacions i distribuir recursos en funció d’aquestes dades. Reconstruir un nou sentit de qualitat representa descobrir els usos i abusos que s’estan donant, alhora que clarifica el sentit del terme qualitat i contesta qüestions com: qualitat en què, per a qui?, qui la defensa?, per a què i per què es defineix?, etc.Els supòsits anteriors permeten situar l’anàlisi conceptual sobre la qualitat i clarificar el conjunt d’exigències a les quals pretén donar respostes, alhora que presenta algunes de les problemàtiques que l’acompanyen.
Paraules clau
qualitat, qualitat educativa, qualitat de centres escolarsPublicades
01-02-1999
Com citar
Gairín, J. (1999). La qualitat, un concepte controvertit. EDUCAR, 24, 11–45. https://doi.org/10.5565/rev/educar.332
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1999 Joaquín Gairín Sallán

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.