Quin és el nivell o dificultat de l’ensenyament que s’està exigint en l’aplicació del nou sistema educatiu?

Autors/ores

  • Luis Alonso

Resum

L’informe que es presenta és un resum d’una investigació supervisada per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona; el seu objectiu fonamental ha estat mesurar la dificultat que s’està exigint en l’avaluació dels aprenentatges en l’educació secundària obligatòria a Catalunya.
S’ha mesurat el nivell de dificultat exigit en els registres formals de les activitats d’avaluació (controls, treballs, proves escrites i orals) de les matèries comunes, excepte Música i Educació Física, en una mostra de tercer d’ESO de tres instituts representatius del conjunt de Catalunya.
El segon objectiu ha estat indagar si existeix congruència entre el nivell de dificultat exigit en l’avaluació i l’exigit en l’aprenentatge. Per això s’ha mesurat igualment la dificultat de les activitats d’aprenentatge que el profesor proposa als seus alumnes. En conseqüència, i com que és majoritària la utilització de llibres de text, s’ha mesurat la dificultat amb què els llibres de text del nou sistema educatiu, d’editorials diferents, plantegen es seves activitats d’aprenentatge.
El tercer objectiu ha estat indagar la imatge que alumnes i professors tenen de les activitats d’alta dificultat cognitiva, o activitats comprensives: satisfacció, motivació per a desenvolupar-les, eficàcia per a l’aprenentatge, etc. En aquesta imatge, s’ha indagat sobre quines són les metodologies que els professors perceben com a més eficaces per tal d’afavorir el treball d’activitats comprensives.

Paraules clau

avaluació d’aprenentatges, educación secundària obligatòria, nou sistema educatiu

Biografia de l'autor/a

Luis Alonso

IES «Can Puig»

Publicades

2000-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.