Comunicació interpersonal i creixement emocional en centres educatius: un model interpretatiu

Autors/ores

  • Conrad Izquierdo Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El fracàs escolar en el cultiu de la raó «no contaminada» de sentiments ha posat en evidència la necessitat de replantejar la formació global de la persona tenint en compte el paper que juga l’afectivitat en els processos de desenvolupament personal que estimulen els centres educatius. Enfront de la tendència incipient a aplicar programes curriculars per a la formació de la competència emocional, personal i social de l’alumnat, aquest article suggereix que la pràctica de l’observació del comportament emocional és una bona estrategia per a millorar les relacions i fomentar la maduresa afectiva dels docents i dels estudiants. Es revisa el concepte d’emoció des d’una perspectiva psicosocial i es proposa un model estructural dels sentiments que eliciten les situacions interactives de l’ensenyament i reunió de professors.

Paraules clau

comunicació interpersonal, creixement emocional, desenvolupament de l’alumne

Publicades

01-01-2000

Com citar

Izquierdo, C. (2000). Comunicació interpersonal i creixement emocional en centres educatius: un model interpretatiu. EDUCAR, 26, 127–149. https://doi.org/10.5565/rev/educar.277

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.