El poder de la competència alfabètica

Autors/ores

  • Marta Luna Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Diem que algú domina una llengua que l’entén, la parla, la llegeix i l’escriu. El llenguatge és experiència. La riquesa d’interaccions és la que facilita les adquisicions lingüístiques. La intervenció de l’adult, pare, mare, ensenyant, acompanyant és imprescindible per a donar suport als aprenentatges en procés. L’ensenyament obligatori hauria de capacitar els nens i nenes per a comprendre i elaborar
aquells missatges orals que els han de permetre desenvolupar-se còmodament en el seu àmbit de relació familiar i social, en l’àmbit escolar i en l’àmbit més creatiu i lúdic. Llegir i escriure són processos interpretatius estretament relacionats. Són activitats complexes que van més enllà de l’acte de codificar o descodificar. El coneixement del codi i l’anticipació immediata són automatismes necessaris previs a la construcció del sentit i constitueixen l’aspecte instrumental de la lectura. Aprendre a escriure és aprendre a usar estratègies al servei de les intencions de l’escriptor.

 

 

Paraules clau

interaccions, adquisicions lingüístiques, processos interpretatius, usar estratègies

Publicades

2000-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.