El poder de la competència alfabètica
Resum
Diem que algú domina una llengua que l’entén, la parla, la llegeix i l’escriu. El llenguatge és experiència. La riquesa d’interaccions és la que facilita les adquisicions lingüístiques. La intervenció de l’adult, pare, mare, ensenyant, acompanyant és imprescindible per a donar suport als aprenentatges en procés. L’ensenyament obligatori hauria de capacitar els nens i nenes per a comprendre i elaborar
aquells missatges orals que els han de permetre desenvolupar-se còmodament en el seu àmbit de relació familiar i social, en l’àmbit escolar i en l’àmbit més creatiu i lúdic. Llegir i escriure són processos interpretatius estretament relacionats. Són activitats complexes que van més enllà de l’acte de codificar o descodificar. El coneixement del codi i l’anticipació immediata són automatismes necessaris previs a la construcció del sentit i constitueixen l’aspecte instrumental de la lectura. Aprendre a escriure és aprendre a usar estratègies al servei de les intencions de l’escriptor.
Paraules clau
interaccions, adquisicions lingüístiques, processos interpretatius, usar estratègiesPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2000 Marta Luna
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.