Identificació de les competències bàsiques en l’ensenyament obligatori
Resum
Resulta una evidència el fet que l’escolaritat obligatòria no pugui proporcionar a totes i cadascuna de les persones que la segueixen la multitud de sabers que actualment integren el món científic, tecnològic i social. En aquesta investigació, es plantegen diversos interrogants sobre les respostes que l’escola ha de donar en coneixements sobre com aplicar-les a «la vida quotidiana». Aquesta preparació de l’individu exigeix també la formació necessària per a accedir al món del treball. Aquest article pretèn donar resposta a aquestes qüestions, analitzant la perspectiva des de la qual s’emprengui la selecció dels elements curriculars que l’escola realitzi per complir la seva funció social de preparar les joves generacions per a llur incorporació plena a la vida col·lectiva. L’escola no és solament l’única font d’informació que s’empra en aquesta investigació —a hores d’ara s’afirma que ni tan sols la principal— sinó que, per mitjà dels diferents agents socials, s’analitza el problema d’haver de seleccionar allò que pot resultar més necessari i beneficiós per als alumnes, tant per a la vida escolar com per a l’extraescolar. Aquesta selecció implica una dimensió tecnicopedagògica però també politicosocial. La solució no pot ser una altra que identificar les competències bàsiques que s’han de treballar durant el període d’escolaritat obligatòria i establir prioritats.Paraules clau
competències bàsiques, ensenyament obligatori, competències educativesPublicades
2000-01-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2000 Jaume Sarramona, Cristina Pintó
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.