Poden les escoles ampliar les llibertats de les persones?
Resum
Per a qui ha de ser l’escola? En quines condicions? Quin sentit té pels seus usuaris? Per a qui o per a què? Aquestes preguntes i d’altres reflecteixen un debat profund sobre la naturalesa de les escoles, a la vegada que ho fan sobre els enfocaments de l’avaluació d’aquelles en termes de justícia social. Aquest debat destaca un aspecte que, lluny d’estar resolt, va prenent cada dia més actualitat en el si de les societats en procés de transformació cap a cotes més elevades de diversitat i/o de desigualat. El present article desitja proposar una mirada sobre els centres educatius i la seva funcionalitat social des de la perspectiva dels treballs d’Amartya Sen, el premi Nobel d’economia indi.Paraules clau
centres educatius, funcionalitat centres educatius, llibertat dels usuarisPublicades
2000-07-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2000 Joan Rué
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.