La docència a la UAB

Autors/ores

  • M. Lluïsa Hernanz Carbó Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

La universitat està abocada a fer front a un nou entorn marcat per una sèrie de transformacions profundes que afecten àmbits diversos. La migració accelerada d'un sistema d'universitat tradicional -amb una oferta rígida i poc diversificada de titulacions homologades i una demanda «segura» d'estudiants locals entre els 18 i els 25 anys, dedicats prioritàriament a l'estudi presencial- a un nou model molt més flexible, tant pel que fa a la tipologia de les carreres com a les característiques dels alumnes, ha comportat un procés paral·lel de reflexió entorn de la docència sensu lato, que ha esdevingut un factor clau de competitivitat dins l'àmbit universitari. L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre els avenços que en el camp de la docència s'han produït a la UAB aquests darrers anys, prenent com a punt de referència els processos d'avaluació de les titulacions, les mesures per fer front a la transició de l'ensenyament secundari a la universitat, les accions per promoure la innovació docent i, finalment, el seguiment de la inserció laboral dels graduats.

Paraules clau

nous reptes, qualitat com a nou paradigma, universitat i canvi, cultura docent, rendiment social de comptes, desenvolupament institucional

Publicades

01-02-2001

Com citar

Hernanz Carbó, M. L. (2001). La docència a la UAB. EDUCAR, 28, 99–115. https://doi.org/10.5565/rev/educar.393

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.