Els alumnes que viuen en ambients desfavorits: respostes ¿especials?
Resum
Quan fem referència a l'atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, a la integració d'aquests al currículum ordinari, sembla que a qui ens estem referint són a aquells que tenen unes característiques determinades: que no veuen, que no escolten, que no es poden moure, que presenten un retard maduratiu, etc. Però existeixen altres alumnes que no es poden definir en els paràmetres anteriors, però que evidentment presenten necessitats i problemes i que tanmateix són alumnes dels centres, són els anomenats eufemisticament «deprivats socioculturals». Els autors d'aquest article es plantegen quines són les respostes que s'ofereixen a les necessitats educatives d'aquests alumnes dins dels centres en el nostre sistema educatiu actual, i opten per mesures no tant de caràcter selectiu o compensador per definir-se per les respostes curriculars previstes des de la legislació educativa actual dins de l'«adaptabilitat del currículum». Les mesures i les respostes s'hauran d'iniciar per adaptacions en l'àmbit del centre, de l'aula i, en determinats casos, de forma individual mitjançant processos d'adaptacions curriculars individuals.
Paraules clau
necesitats educatives especials, adaptacions curriculars, ambients desfavoritsPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2001 Asunción Moya Maya, Francisco José García Moro

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.