La reforma universitària: gestió del pas d’un entorn institucional a un entorn parcialment tècnic

Autors/ores

  • Helena Troiano Gomà Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

A continuació es presenta un treball basat en una part dels resultats obtinguts en una tesi doctoral que analitza el procés de reforma dels plans d'estudis de tres titulacions universitàries d'informàtica a dues universitats diferents. En el context específic de les organitzacions universitàries, s'interpreta que la implementació de la LRU (Llei de Reforma Universitaria, 1983) equival a un exercici de pressió coercitiva per tal de provocar canvis que introdueixin les universitats en entorns més tècnics (responent a les demandes d'estudiants i del mercat laboral). S'analitza com les institucions universitàries responen de manera diferent a aquests nous requeriments establerts per l'Estat. Alguns paràmetres que s'han mostrat essencials en l'estudi se seleccionen aquí: context universitari, naixement dels centres, model de gestió, reclutament del professorat i objectius de la formació.

Paraules clau

reforma universitària, entorn tècnic/entorn institucional, professionalització dels estudis, docència i rendiment dels estudiants

Publicades

01-02-2001

Com citar

Troiano Gomà, H. (2001). La reforma universitària: gestió del pas d’un entorn institucional a un entorn parcialment tècnic. EDUCAR, 28, 163–178. https://doi.org/10.5565/rev/educar.400

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.