La reforma universitària: gestió del pas d’un entorn institucional a un entorn parcialment tècnic
Resum
A continuació es presenta un treball basat en una part dels resultats obtinguts en una tesi doctoral que analitza el procés de reforma dels plans d'estudis de tres titulacions universitàries d'informàtica a dues universitats diferents. En el context específic de les organitzacions universitàries, s'interpreta que la implementació de la LRU (Llei de Reforma Universitaria, 1983) equival a un exercici de pressió coercitiva per tal de provocar canvis que introdueixin les universitats en entorns més tècnics (responent a les demandes d'estudiants i del mercat laboral). S'analitza com les institucions universitàries responen de manera diferent a aquests nous requeriments establerts per l'Estat. Alguns paràmetres que s'han mostrat essencials en l'estudi se seleccionen aquí: context universitari, naixement dels centres, model de gestió, reclutament del professorat i objectius de la formació.
Paraules clau
reforma universitària, entorn tècnic/entorn institucional, professionalització dels estudis, docència i rendiment dels estudiantsPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2001 Helena Troiano Gomà

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.