Expressió escrita i necessitats educatives especials. Una línia d'investigació en psicodidáctica
Resum
En aquest article es descriu una línia d'investigació psicodidàctica, amb l'objectiu d'avaluar les necessitats educatives especials en l'expressió escrita. En l'anàlisi s'aborden dues dimensions fonamentals: 1) Processos cognitius i metacognitius i actituds dels alumnes; 2) Característiques del text, en el nivell macro-estructural i micro-estructural. En la investigació, de caràcter exploratori i qualitativa, es plantegen interrogants fonamentals sobre la temàtica d'anàlisi qualitatiu i quantitatiu. Dels resultats obtinguts en la investigació se'n deriven aplicacions en dos camps: 1) teòric: comprensió i explicació de l'expressió escrita; 2) pràctic: intervenció didàctica per optimitzar l'habilitat d'escriure.
Paraules clau
expressió escrita, necessitats educatives especials, avaluació d’alumnes, psicolingüísticaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2002 Francisco Salvador Mata, José Luis Gallego Ortega
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.