Expressió escrita i necessitats educatives especials. Una línia d'investigació en psicodidáctica

Autors/ores

  • Francisco Salvador Mata Universidad de Granada
  • José Luis Gallego Ortega Universidad de Granada

Resum

En aquest article es descriu una línia d'investigació psicodidàctica, amb l'objectiu d'avaluar les necessitats educatives especials en l'expressió escrita. En l'anàlisi s'aborden dues dimensions fonamentals: 1) Processos cognitius i metacognitius i actituds dels alumnes; 2) Característiques del text, en el nivell macro-estructural i micro-estructural. En la investigació, de caràcter exploratori i qualitativa, es plantegen interrogants fonamentals sobre la temàtica d'anàlisi qualitatiu i quantitatiu. Dels resultats obtinguts en la investigació se'n deriven aplicacions en dos camps: 1) teòric: comprensió i explicació de l'expressió escrita; 2) pràctic: intervenció didàctica per optimitzar l'habilitat d'escriure.

Paraules clau

expressió escrita, necessitats educatives especials, avaluació d’alumnes, psicolingüística

Publicades

2002-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.