El androcentrismo científic: l'obstacle per a la igualtat de gènere en l'escola actual
Resum
L'educació va constituir una de les primeres reivindicacions de les dones. Suposava la possibilitat d'incorporar-se a l'espai públic en condicions d'igualtat amb els homes. En l'actualitat en l'ensenyament obligatori, batxillerat i en un gran nombre de carreres universitàries les noies representen un percentatge equitatiu en relació a la totalitat de l'alumnat de les aules i, a més a més, obtenen uns exitosos expedients acadèmics. Davant aquestes dades positives hauríem de preguntar-nos: on està fallant el sistema educatiu per que se segueixin reproduint situacions de desigualtat social pel que fa al gènere? Aquest article analitza un dels problemes més importants que continuen vigents en l'educació escolar actual: l'androcentrisme que impregna els continguts científics que s'imparteixen en les aules així com l'anàlisi de la seva transmissió des dels llibres de text.
Paraules clau
ciència, coeducació, gènere, pedagogia críticaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2002 Ana Sánchez Bello
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.