Nous camins en educació comparada

Autors/ores

  • Edmund J. King

Resum

Es recorda que l'Educació Comparada va néixer amb el propòsit de millorar els sistemes educatius dels països, el qual va motivar l'anàlisi comparatiu dels mateixos. Aquesta pràctica es remunta a Diderot. No es tracta simplement de mirar el que es fa en altres parts, sinó de plantejar a fons els problemes més importants que han d'afrontar les nostres societats industrials. S'esmenten quatre fases per les que ha travessat el desenvolupament de l'Educació Comparada, en la més recent, que comprèn els vint últims anys, es tracta de determinar les decisions sociopolítiques i econòmiques d'un país a partir d'investigacions consistents en anàlisis comparatives. Aquesta possibilitat es mirava amb un gran optimisme, creient que contribuiria a millorar els èxits dels professors i dels estudiants. Però aviat es va descobrir que en part això era un error, ja que calia prestar més atenció a la realitat del propi país i guardar-se de fer prediccions utòpiques. En diversos països, com la Gran Bretanya i Suècia, van aparèixer informes sobre el seu sistema educatiu, i els especialistes de diverses ciències socials van començar a col·laborar treballant en equip. Com a exemple s'esmenta una àmplia investigació realitzada per l'autor i altres dos col·legues, formant així un equip compost per un comparativista, un sociòleg i un especialista en direcció de plans d'estudi. L'objecte era estudiar les conseqüències educatives i socials del ràpid increment de matrícules de joves entre els setze i dinou anys en cinc països d'Europa occidental, es van passar 12,500 qüestionaris a estudiants, directors i professors de centres d'ensenyament secundari. Aquest estudi, publicat en dos volums, va tenir ressò internacional i constitueix un exemple del que es pot fer en altres països. En l'actual fase d'industrialisme avançat, l'Educació Comparada pot ser un valuós auxiliar per orientar l'educació, per tal que eviti parlar d'una manera llibresc i teòric i procuri, per contra, fundar les seves afirmacions en la investigació de les realitats socials.

Paraules clau

novetats a l’educació comparada, metodologia comparativa, educació comparada

Publicades

01-02-1983

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.