La formació inicial, porta d’entrada al desenvolupament professional?

Autors/ores

  • Lourdes Montero Universidad de Santiago de Compostela

Resum

Aquest treball intenta posar de manifest la pertinença i rellevància de la formació inicial del professorat com a porta d’entrada irrenunciable pel desenvolupament professional del mateixa, examinant les implicacions i conseqüències resultants de l’adopció d’aquest punt de vista. Tanmateix, analitza els obstacles conceptuals i estructurals que, en opinió de l’autora, dificulten la posta en pràctica d’aquesta perspectiva en les actuals condicions de la formació inicial del professorat en el nostre context. La freqüent identificació de la formació del professorat en exercici amb el desenvolupament professional ha induït a marginar el paper a desenvolupar per la formació inicial en el procés continu de consecució del mateix. És la llei del pèndul la millor definidora de la situació actual de la formació del professorat?

Paraules clau

formació inicial, desenvolupament professional, professionalització, aprendre a ensenyar, coneixement professional, aprendre al llarg de la vida

Publicades

2002-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.