Moralitat, sentiments i educació

Autors/ores

  • Valéria Amorim Arantes de Araújo Universidade de São Paulo
  • Genoveva Sastre Vilarrasa Universitat de Barcelona

Resum

Aquest article es basa en algunes tendències actuals en el camp de la psicologia moral, que busquen comprendre la naturalesa dels judicis i de les accions morals incorporant el paper de l'afectivitat en els esmentats processos. Per aconseguir aquests objectius, es presenten alguns treballs recents com també les dades relatives a una investigació en què es pretén identificar i analitzar les possibles relacions entre els estats emocionals, els raonaments morals i l'organització del pensament dels subjectes quan se'ls demanava que resolguessin conflictes de naturalesa moral. Entre els resultats, es va trobar una forta relació entre l'estat emocional dels subjectes i la forma en què organitzen el seu pensament. A partir de les noves contribucions teòriques que recentment van sorgint en aquest camp d'estudi, es discuteix la necessitat d'investigar com l'educació moral pot ser pautada basant-se en principis diferents d'aquells relacionats amb el desenvolupament i la cons trucció de l'habilitat racional de justícia. Sense negar la importància de tal construcció, es defensa el principi que l'educació ha d'ocupar-se també de la construcció i l'organització de la dimensió afectiva del psiquisme, cercant la formació de les personalitats morals que integrin en els seus judicis i accions, al mateix temps, els interessos personals i els col·lectius.

Paraules clau

models organitzadors del pensament moral, estats emocionals, conflictes morals, intervencions educatives

Publicades

2003-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.