Moralitat, sentiments i educació
Resum
Aquest article es basa en algunes tendències actuals en el camp de la psicologia moral, que busquen comprendre la naturalesa dels judicis i de les accions morals incorporant el paper de l'afectivitat en els esmentats processos. Per aconseguir aquests objectius, es presenten alguns treballs recents com també les dades relatives a una investigació en què es pretén identificar i analitzar les possibles relacions entre els estats emocionals, els raonaments morals i l'organització del pensament dels subjectes quan se'ls demanava que resolguessin conflictes de naturalesa moral. Entre els resultats, es va trobar una forta relació entre l'estat emocional dels subjectes i la forma en què organitzen el seu pensament. A partir de les noves contribucions teòriques que recentment van sorgint en aquest camp d'estudi, es discuteix la necessitat d'investigar com l'educació moral pot ser pautada basant-se en principis diferents d'aquells relacionats amb el desenvolupament i la cons trucció de l'habilitat racional de justícia. Sense negar la importància de tal construcció, es defensa el principi que l'educació ha d'ocupar-se també de la construcció i l'organització de la dimensió afectiva del psiquisme, cercant la formació de les personalitats morals que integrin en els seus judicis i accions, al mateix temps, els interessos personals i els col·lectius.
Paraules clau
models organitzadors del pensament moral, estats emocionals, conflictes morals, intervencions educativesPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2003 Valéria Amorim Arantes de Araújo, Genoveva Sastre Vilarrasa
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.