La gestió de l’aula i la diversitat de l’alumnat: Les relacions comunicatives com a experiències educatives inclusives
Resum
Des dels primers estudis naturalistes sobre pràctica docent sabem que, mitjançant l'anàlisi de la tasca de l'aula, tenim més accés sobre qüestions que ens han ajudat a conèixer millor el món de l'escola a través de l'estudi de la seva vida quotidiana. Així, doncs, ens proposàrem realitzar una recerca etnogràfica consistent en un estudi de cas únic. Es tractava d'analitzar, mitjançant sessions d'observació no participant, la tasca d'un docent concret, una mestra d'una escola enclavada en un poble de quatre mil habitants durant el passat curs 2000-2001. La finalitat consistí a esbrinar com ensenyava als seus alumnes -un dels quals patia un dèficit auditiu profund-, centrant-se en dues preguntes bàsiques que guiaren l'estudi: com s'articula el procés d'ensenyament comprensiu a l'aula?, quines modificacions i respostes organitzatives i didàctiques obliga a fer l'ensenyament inclusiu a primària?.
Paraules clau
escola inclusiva, atenció a la diversitat, ensenyament comprensiu, ensenyança multinivell, necessitats educatives especialsPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2003 Ferran Carreras Tudurí
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.