Les preconcepciones de l'estudiant de professorat: de la construcció i transmissió del coneixement a la participació en l'aula

Autors/ores

  • Antonio Bretones Román Universidad Complutense de Madrid

Resum

En aquest article revisem un ampli conjunt d'estudis de les dues últimes dècades que gira al voltant del procés de convertir-se en professor. Analitzem la socialització professional del docent i el canvi conceptual en la comprensió de l'ensenyament i l'aprenentatge, referits a l'estudiant de professorat d'educació primària i de secundària, centrats especialment en el període formatiu de les pràctiques d'ensenyament i del primer any de docència. Trobem que en l'esmentat procés l'estudiant de professor no només és receptiu a diverses influències externes sinó que a més a més té un paper actiu que és fonamental per a l'evolució del seu pensament, la identificació, el contrast i la modificació de les seves preconcepcions i/o idees prèvies sobre l'ensenyament. Cal considerar que actituds, estratègies i models d'obertura interactius i reflexius semblen més adequats.

Paraules clau

socialització del professorat, formació inicial, preconcepcions, estratègies per al canvi conceptual

Publicades

2003-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.