Influència de J. Elliott al Camp Educatiu Internacional: El cas espanyol
Resum
L'article comença amb el reconeixement de quan i com el treball de J. Elliott va influir en l'autora durant uns estudis de postgrau que van tenir lloc a Espanya i al Regne Unit, així com en els cursos en què l'autora va participar al costat de J. Elliott a Espanya. S'hi identifiquen tres àrees principals en les quals J. Elliott ha contribuït al camp educatiu espanyol, aquestes són: - En contrast amb el model procés-producte predominant, Elliott va advocar fermament per una visió pluralista de la pràctica de l'aula i de la realitat: l'ensenyament hauria de ser una font creadora d'aprenentatge, això és, canviar el propòsit de consideració en investigació, des de l'actuació dels estudiants fins a les activitats dels docents. - A diferència del model procés-producte, l'autoexperiència està altament considerada: facilita i/o proporciona nombroses oportunitats per al desenvolupament de l'aprenentatge dels estudiants. El professor s'encarrega de l'escenari, però l'aprenentatge, finalment, depèn de l'alumne. - La introducció d'Elliott a la recerca en l'acció al camp de la formació permanent va obrir la perspectiva professional del pràctic reflexiu, la qual es basava en una concepció diferent de la comprensió de la naturalesa del canvi social. Aquest model es basa en la capacitat d'actuar de manera inteligent davant de situacions prou conegudes i úniques. Tot seguint el fil de les tres àrees d'influència principals el text aporta evidències de la manera com aquestes àrees s'han anat desenvolupant, quins camps es troben encara en pràctiques i quins han canviat atenent uns altres desenvolupaments recents.Paraules clau
contribució d’Elliott, pràctiques d’aula plurals, aprenentatge de l’alumne, formació continuada, canvi social, recerca en l’accióPublicades
2004-07-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2004 María José Sáez Brezmes
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.