Per què no ha fructificat la proposta del professor com investigador? I algunes propostes per a resistir a un present nostàlgic
Resum
En aquest article es revisa el marc que ha permès situar algunes de les propostes de John Elliot en l’educació espanyola. En especial, es para atenció al desafiament que va suposar el plantejament de la investigació en l’acció i la noció del professor com a investigador. Alhora que s’analitza la seva acollida favorable inicial entre una part de la comunitat acadèmica i el professorat innovador, es revisen algunes de les possibles causes de per què no va fructificar en el marc d’una reforma com la de 1990. Tot això serveix de pont per destacar la vigència de les idees i aportacions de John Elliott, amb motiu de la seva investidura com a doctor honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona, en el moment històric que viu el nostre sistema educatiu a partir de l’aprovació de la LOCE. Tenir en compte les idees i propostes de John Elliott pot suggerir-nos algunes formes de resistència en un moment que molts educadors innovadors i compromesos en el seu treball viuen com a profundament regressiu.
Paraules clau
investigació en l’acció, professor com a investigador, reforma, sistema educatiu, LOCE, resistència, educadors compromesosPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2004 Juana María Sancho, Fernando Hérnandez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.