Cap a la excel · lència educativa a les comunitats d'aprenentatge: participació, interactivitat i aprenentatge

Autors/ores

  • Gerard Ferrer Esteban Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El projecte «Comunitats d’Aprenentatge» es defineix com una alternativa que guia la transformació de situacions de desigualtat educativa en situacions on es generin oportunitats d’aprenentatge per a tothom. L’aplicabilitat d’aquest projecte, el qual presenta un alt nivell d’operativitat, es tradueix, entre d’altres propostes, en la sistematització de metodologies didàctiques que aconsegueixen connectar els plantejaments teòrics fonamentadors del projecte amb una sèrie d’estratègies metodològiques que orienten els processos d’ensenyament-aprenentatge cap a l’excel·lència educativa. En aquest sentit, els «grups interactius» responen a la necessitat d’obrir les aules a la participació de la comunitat —familiars, voluntaris i altres agents— per tal d’afavorir l’aprenentatge dels infants.

Paraules clau

comunitats d’aprenentatge, oportunitats educatives, participació

Publicades

01-02-2005

Com citar

Ferrer Esteban, G. (2005). Cap a la excel · lència educativa a les comunitats d’aprenentatge: participació, interactivitat i aprenentatge. EDUCAR, 35, 61–70. https://doi.org/10.5565/rev/educar.214

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.