La formació de les famílies en el marc de l’escola inclusiva: un repte per a les comunitats d’aprenentatge

Autors/ores

  • Gerard Ferrer Esteban Universitat Autònoma de Barcelona
  • Sergi Martínez Ortiz Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

És fonamental per a l’estratègia d’una escola que pretengui esdevenir una «comunitat
d’aprenentatge» apuntar cap a la plena inclusió i la participació efectiva de les famílies en
els diferents espais i nivells de l’escola. Aquesta participació significativa de les famílies s’entén, atenent diverses experiències educatives, com un criteri de qualitat que cal tenir present en el marc de les «escoles inclusives». Els obstacles que dificulten aquesta participació són diversos, però també són diverses les estratègies que la faciliten i la fomenten. Una de les estratègies per encoratjar el compromís de mares, pares i altres familiars amb el bon funcionament de l’escola és la creació i el desenvolupament d’espais de formació que contribueixin no només al foment de les seves aptituds i habilitats educatives, sinó també a millorar el funcionament i la qualitat educativa del context escolar i comunitari.

Paraules clau

comunitats d’aprenentatge, participació de famílies, formació de famílies, educació de persones adultes

Publicades

2013-05-22

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.