La formació de les famílies en el marc de l’escola inclusiva: un repte per a les comunitats d’aprenentatge
Resum
És fonamental per a l’estratègia d’una escola que pretengui esdevenir una «comunitat
d’aprenentatge» apuntar cap a la plena inclusió i la participació efectiva de les famílies en
els diferents espais i nivells de l’escola. Aquesta participació significativa de les famílies s’entén, atenent diverses experiències educatives, com un criteri de qualitat que cal tenir present en el marc de les «escoles inclusives». Els obstacles que dificulten aquesta participació són diversos, però també són diverses les estratègies que la faciliten i la fomenten. Una de les estratègies per encoratjar el compromís de mares, pares i altres familiars amb el bon funcionament de l’escola és la creació i el desenvolupament d’espais de formació que contribueixin no només al foment de les seves aptituds i habilitats educatives, sinó també a millorar el funcionament i la qualitat educativa del context escolar i comunitari.
Paraules clau
comunitats d’aprenentatge, participació de famílies, formació de famílies, educació de persones adultesPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2013 Gerard Ferrer Esteban, Sergi Martínez Ortiz
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.