La metacognició a l'escola: la importància d'ensenyar a pensar

Autors/ores

  • Montse Tesouro Universitat de Girona

Resum

L’objectiu d’ensenyar les habilitats del pensament no s’hauria de considerar una cosa oposada a ensenyar el contingut convencional, sinó un complement d’aquest. Les persones
raonen sovint d’una manera inferior a l’òptima; per tant, els esforços per desenvolupar
mètodes que permetin millorar les habilitats de pensament són importants. L’autèntic protagonisme de l’escola ha de dirigir-se a ajudar la persona a pensar i a ensenyar a aprendre. És a dir, el docent ha d’ensenyar estratègies d’aprenentatge i ha de promoure l’esforç de l’estudiant per propiciar la construcció d’esquemes i facilitar l’aprenentatge permanent. Finalment, cal destacar que una de les àrees prioritàries actuals i futures en la investigació és la de les intervencions en estratègies metacognitives, el seu impacte en el desenvolupament cognitiu dels alumnes i la transferència i la perdurabilitat dels seus efectes en l’aprenentatge.

Paraules clau

metacognició, ensenyar a pensar, educació

Publicades

01-02-2005

Com citar

Tesouro, M. (2005). La metacognició a l’escola: la importància d’ensenyar a pensar. EDUCAR, 35, 135–144. https://doi.org/10.5565/rev/educar.223

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.