Tecnofòbia com a dèficit formatiu. Investigant la integració curricular de les TIC en centres públics d'àmbit rural i urbà
Resum
Les TIC són la part més activa i coneguda de l’anomenada societat de la informació, que
comença a configurar-se i a obrir-se pas ininterrompudament en tots els àmbits socials.
Per tant, també s’hi ha vist involucrada l’educació en tots els seus sentits, ja que ha hagut
de treballar no sols amb l’alumnat, sinó també amb el col·lectiu docent. Aquest article, que recull part dels resultats d’una investigació qualitativa de diferents nivells educatius sobre les possibles relacions existents entre els nivells d’alfabetització tecnològica aconseguits pel professorat i les barreres que obstaculitzen la integració curricular, aborda el delicat problema de la resistència del col·lectiu docent a la utilització sistemàtica a l’aula deis sistemes tecnològics (tecnofòbia).
Paraules clau
tecnofòbia, formació del professorat, TIC, procés d’ensenyament-aprenentatge, integració curricularPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2005 Juan Antonio Fuentes Esparrell, José Antonio Ortega Carrillo, Manuel Lorenzo Delgado
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.