Tecnofòbia com a dèficit formatiu. Investigant la integració curricular de les TIC en centres públics d'àmbit rural i urbà

Autors/ores

  • Juan Antonio Fuentes Esparrell Universidad de Granada
  • José Antonio Ortega Carrillo Universidad de Granada
  • Manuel Lorenzo Delgado Universidad de Granada

Resum

Les TIC són la part més activa i coneguda de l’anomenada societat de la informació, que
comença a configurar-se i a obrir-se pas ininterrompudament en tots els àmbits socials.
Per tant, també s’hi ha vist involucrada l’educació en tots els seus sentits, ja que ha hagut
de treballar no sols amb l’alumnat, sinó també amb el col·lectiu docent. Aquest article, que recull part dels resultats d’una investigació qualitativa de diferents nivells educatius sobre les possibles relacions existents entre els nivells d’alfabetització tecnològica aconseguits pel professorat i les barreres que obstaculitzen la integració curricular, aborda el delicat problema de la resistència del col·lectiu docent a la utilització sistemàtica a l’aula deis sistemes tecnològics (tecnofòbia).

Paraules clau

tecnofòbia, formació del professorat, TIC, procés d’ensenyament-aprenentatge, integració curricular

Publicades

2005-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.