Estudi de les concepcions dels estudiants de magisteri sobre la diversitat cultural

Autors/ores

  • Rosa Mª Rodríguez Izquierdo Facultad de Formación del Profesorado y Educación Departamento de Teoría y Didáctica de la Educación Universidad Autónoma de Madrid

Resum

L’atenció a la diversitat cultural, tot i que està reconeguda a la legislació educativa actual,
és encara més un desig que no pas una realitat. Els futurs professors no tenen un coneixement adequat de les característiques dels infants que pertanyen a minories ètniques ni com se’ls pot donar l’atenció educativa que necessiten. Aquest treball presenta els principals resultats i conclusions d’una recerca duta a terme entre estudiants universitaris de Magisteri en la qual s’ha explorat el pensament d’aquest col·lectiu sobre la diversitat cultural i les seves incidències en l’educació. L’estudi que presentem en aquest article forma part d’una recerca més àmplia en la qual es van utilitzar, com a instruments de recollida de dades, una escala d’actituds, un diferencial semàntic d’elaboració pròpia i grups de discussió amb els estudiants universitaris. En aquest article, només hi recollim els resultats obtinguts mitjançant l’escala d’actituds. Les conclusions més rellevants de l’estudi indiquen que els alumnes no rebutgen la diversitat cultural, sinó que en tenen poca consciència, encara que en termes generals és una actitud positiva.

Paraules clau

diversitat cultural, estudiants de Magisteri, formació inicial, escala d’actituds

Publicades

01-02-2005

Com citar

Rodríguez Izquierdo, R. M. (2005). Estudi de les concepcions dels estudiants de magisteri sobre la diversitat cultural. EDUCAR, 36, 49–69. https://doi.org/10.5565/rev/educar.196

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.