Les comunitats virtuals d’aprenentatge
Resum
La present aportació aborda la naturalesa, el sentit i la utilitat de les comunitats virtuals d’aprenentatge. Parteix de situar històrica i conceptualment les comunitats d’aprenentatge, revisant aspectes relacionats amb les condicions mínimes per a la seva constitució i amb els principis i les estratègies d’intervenció.Es mostren, sintetitzats, aspectes de les comunitats virtuals d’aula, escola i territori, aspectes relacionats i referits a les comunitats virtuals i a les comunitats virtuals d’aprenentatge. Al respecte, es revisa la definició, les característiques, la tipologia, els processos de constitució i de funcionament.
Finalment, es presenten alguns aprenentatges vinculats a la posada en funcionament de xarxes formatives en el marc de la plataforma Accelera. La majoria fan referència al seu sentit, als processos personals implicats (seguretat personal, identitat social, efectes de la tradició oral…), a les seves limitacions, a la seva utilitat i al canvi en els rols del professor, de l’alumne i altres aspectes organitzatius.
Paraules clau
comunitat d’aprenentatge, comunitat virtual d’aprenentatge, xarxes formatives, xarxes virtualsPublicades
01-02-2006
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2006 Joaquín Gairín Sallán
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.